linnpettersson

Alla inlägg under december 2011

Av Linn Pettersson - 21 december 2011 15:21

Skönt med sovmorgon och känna att man inte behöver gå upp och få något gjort för att man har ledigt i 3 veckor :D.Skickade iväg ett sms till faster, gick ut och sopade av bilen medans man väntade på att en grå liten bil skulle komma.. sen kom den i full fart.

Tog en sväng på Grodan, gick jättebra! Träffade Elin och Colten också, då fick man lite sällskap! :)

När vi kom tillbaka hade mamma anlänt så nu står hon här vid spisen och tjatar att jag ska springa ut och rida på det där viruset också så att mamma kan åka hem till sin kära soffa och vila...

Så nu är det väl bäst att jag gör det också innan det blir livat i huset..

Sen ska jag hem och vänta på den sötaste! :)

Älskar dig Jimmy min bästa!

Älskar dig Grodan mitt lilla cp! :)

Av Linn Pettersson - 18 december 2011 15:51

Som vanligt dålig på att göra inlägg så nu får det bli typ en hel livshistoria om denna vecka!

Förra helgen gick fort (vet inte riktigt vad jag skrev i förra inlägget men tror inte jag har skrivit nåt om förra helgen)

I måndags efter skolan åkte jag hem trorja, minns knappt så långt tillbaka, inte såna här detaljer i alla fall! 

Tisdagen efter skolan vart det en ridsväng som gick super!

Onsdag.. Vart en ridtur i skogen efter skolan.. gick väl sådär! 1. Han var livrädd för varenda liten isfläck! 2. Det tog en halvtimme att gå igenom lite lera.. 3. Väl ute på BÄSTA galopp-vägen var det glashalt och bara is överallt, så det vart ju inte mycket galopp där inte.. 4. Hjälmen satt och klämde som fan den dagen så mitt huvud bara dunkade och var nära på att sprängas vilken sekund som helst (men det klarade sig från det, jag lovar) 5. När det värsta mörkret kom så var allt farligt.. att ha en mörkrädd häst är väl inte så värst vidare! Så det var väl inte våran favoritdag tillsammans precis.. Och såna dagar känner man ALL saknad efter den underbaraste hästen som någonsin fanns! Men så får man inte tänka.. dom dagarna får man bara se till att spara väl! 

Torsdagen fick han lite ledigt och jag & Engla tog en promenad och hälsade på mamsen och såg efter ifall hennes lilla id'e var värt pengarna.. och det var dom nog tror jag, för mamma verkade ju glad i alla fall, då blir jag också nöjd! :) Fredag.. Skön dag i skolan.. fick tårta o allt! Vart hämtad av älskling för att åka till systemet en sväng! Sen hem o städa.. för att sen invänta gäster med mera! Det var lite födelsedagsfirande för en söt liten Bea här den kvällen. Jaa sen var det igår då, lördag! Upp o hoppa och.. hmm handlade lite mat, åkte hem och åt upp hälften av det (okej, inte hälften..) sen åkte vi och skulle sno en gran i farfars skog, åkte dit.. jag sa till jimmy: du kan stanna här men du får åka vidare om du vill.. Han åkte då vidare (lat som han är) ;).. vi fastnade såklart men den framhjulsdrivna skit-caddyn! haha! Jag fick ringa benny och medans han kom så gick vi ut och skulle fixa granen. Det gick ju bra i alla fall! För vi hittade en direkt, den var perfekt och så hittade jag en lagom liten till mamma också, den tog vi med på en gång! Och så vart vi bort-dragna så vi kunde åka hem och klä den lite fint också. Så nu står den där, klädd i julgranskulor och belysning.. till och med en stor hög med julklappar under! 


Imorgon är det skola.. förhoppningsvis en lugn dag! Och på tisdag är det äntligen avslutning! :D 

Julbord, film.. och allt sånt där skojsigt som gör det så roligt att äntligen få jullov! Jisses vad jag ska sova då! 

Och på fredag är det sån här så kallad uppesittarkväll hos pappa med några om vi ska dit.. inget bestämt än! Och redan på lördag är det julafton! Tiden går ju bara fortare och fortare och helt plötsligt är det någonting på året som man längtade efter för ett halvår tillbaka eller nåt sånt.. Jajja.. det här kommer bli en bra vecka känns det som! 

Och nu har jag fixat växellåda till Daniel också så nu måste han bara svetsa dit hatthyllan snart så jag kan åka in och besikta skiten som jag nu har bestämt mig för.. så jag kan komma till bussen efter lovet! Får nog ta o hjälpa Daniel lite så han inte blir allt för stressad med allt.. men det ska nog bli bra tror jag! :)


Älskar dig min finaste Jimmy! 

Kommer aldrig glömma när du sa den meningen som du gjorde häromnatten! 

Det var det finaste jag någonsin har hört! <3

Bio

Av Linn Pettersson - 10 december 2011 14:48

OJOJ, dags för nåt sånt här inlägg kanske :)

Veckan gick fort genom att vara sjuk tisdag och torsdag.. Onsdag, karaktär hela dagen= Nice! 

Fredag= Godis-lektion och lite städ innan dagen slutade efter en kort tid.. 

Torsdag-natten bestod sladd, sladd och.. sladd! 

Skulle vara så att Jimmy & jag skulle ut o åka i volvon och Micke i hans Audi men vi kom inte långt innan det vart total kopplings-havveras på den skithögen.. 

Lagade, funkade inte, lagade, funkade (lite halvt), körde ut från garaget, körde 20 meter.. och så gick det sönder! 

Så det vart en audi-sladdsväng istället med Micke. Under sladd-tiden vid marieberg fick Micke sitta i polisbilen en stund för att dom tyckte inte om den där bålgetingen som dom hade hört i en halvtimme innan den kom tillräckligt nära! ;) Kom hem vid halv 2 och somnade vid 2, alltså vart det en väldigt trött morgon dagen efter.. 

Ikväll blir det sån här bio med Pierre och Nettan, det blir trevligt! :) 

Av Linn Pettersson - 5 december 2011 18:44

Ny dag för ännu en skolvecka.. menmen nu är det ju bara hmm (måste räkna).. 11 skoldagar kvar innan lovet!

Dagen i skolan vart ju i och för sig bara halv på grund av en anledning som inte angår er som läser.. men det gjorde ju inte så mycke.. ju mindre skola, desto bättre, skönare och mer ork! :)

Igår blev en myskväll med älskling.. fick mat hos mamma, hem och spela sims, hämta pizza och så en film på det hela. 

Idag kom det snö också! Då blir man ju bara överlycklig :D, bättre med snö & vitt överallt och att det inte är kallt än att det bara ska blåsa och göra det kallare.. Tror det snöar nu också btw, har inte så stor koll på det eftersom jag har bäddat ner mig i en sjukt varm säng.. men jag tror det gjorde det sist jag kastade ett öga utanför fönstret i alla fall! 

I helgen talas det om att det ska gås på bio.. igen! Det tycker jag låter trevligt, eftersom det var urkul sist så låter det inte alls fel att göra om det i helgen... Med: Jeanette Wizell, Beatrice Fritz, Pierre Westlund och underbaraste Jimmy Karlsson! :) Och det är ju tvunget att bli i katrineholm också om det ska vara lika great som sist! Fast den här gången har jag vart snäll & frågat Mikkis och Tony också ifall dom vill med.. sist va vi tidiga och fick ta en sväng till dom, då fick man lite skäll för att man inte hade frågat, men nu har jag gjort det i alla fall! ^^ Känner mig övernaturligt snäll faktiskt! Fast jag har inte fått nåt svar än? Men det märks väl när man får det! 

Nä! Nu ska vi hoppas på mycket snö inatt! Vitt ska det va imorgon och inte såhär grått och fult! :)


Älskar min sjukt finaste och absolut bästa Jimmy! My own baby! :)

Av Linn Pettersson - 3 december 2011 20:23

Lördag-kväll och den går fort förbi.. Helgerna går tyvärr fort nu för tiden!
Har just sett film med mamsen och ska snart åka till stan igen och hämta en liten Jimmy..

Vart en lång morgon i sängen idag när det var sånt snuskväder! Skönt men ändå bortkastad dag, den försvann väldigt fort kan man säga. Imorn lekte jag med Bea, älskling och Micke.. det vart en sväng i stan i Mickes audi, efter det hem till honom och se en film.

Imorgon är det en sån där hemsk sändag igen.. då man inte gör typ ett skit och bara hata tanken av att man ska upp tidigt dagen därpå och 4 dagar framåt.. men det är bara o tänka positivt och le åt att man snart har ett underbart jullov i alla fall..

Det är ju sjukt vad det har gått fort sen vi började efter sommarlovet.. snart börjar ju ett nytt sommarlov!

Men det är ju inget man tackar nej till precis!


Älskar dig oerhört mycket Jimmy Karlsson! Du är det bästa jag har, ingen slår dig!

Av Linn Pettersson - 1 december 2011 10:23

Härlig helg på merkebäck, och hem med en jag, nöjd o glad över ridpassen.

Skola och marieberg i måndags, köpte julklapp till älskling, om han fortsätter vara lika snäll :).

I tisdags, åkte hem efter skolan och gjorde mat till en hungrig bebis!

Onsdag (igår)... Skola och ridtur på en bus-groda.

Idag känns det som en seg dag i skolan och vänta på att bebis kommer hem för att sen få åka till marieberg igen och förhoppningsvis på hjälp med några fler julklappar :).

På fredag då? vad händer då? Vet ej! Myskväll med söt kanske!

Lördag ska han ju på firmafest, då ska han ha sån här så kallad sjkuts eller hur det nu va.. Vad jag ska göra emellan vette fan.. Men det märks väl. :)

Presentation


20år
Mamma till Eddie, född 14 Augusti- 2015 och förlovad med världens finaste pojkvän Jimmy. Och sist men inte minst, stolt ägare till den finaste hästen man kan tänka sig, Already Glowing (Allan) ~*~*~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards