linnpettersson

Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Classy Crescent

Av Linn Pettersson - 9 december 2015 09:38

Måndag-morgonen började fridfullt med en morgontrött liten pojke och en frukost som blev framdukad med kokta ägg. 

Ett ynka litet sms ledde till stor sorg, snabb påklädning och full rulle på S6:an raka vägen till faster. 

Classy Crescent/Vera som hon kallades, bara sådär och med alldeles för kort varsel fick hon sjunka in i den eviga sömnen och springa vidare till fina Zigge som väntade på andra sidan. 

Vera var en mycket klok och speciell häst som ville alla väl, en häst man alltid kunde lita på, som alltid stallde upp och var tacksam för minsta lilla. Nu finns hon inte mer och mina tankar om att "åka och rida på henne för att det var längdesedan" kan jag jag bara sudda ut... för nu går inte det längre. Fina, fina Vera. Det var något för tidigt, något för snabbt och något för plötsligt. Älskade Vera, vi kommer alltid att minnas dig.   


Dagen fortsatte med en ridtur på min älskade Allan som en liten tröst.. tänk den dagen han försvinner från mig, den dagen kommer mitt hjärta att gå sönder en liten bit. 


Tisdagen bjöd på en tur till Jimmys mormor och morfar med den lille. Efter det åkte jag hem och släppte av honom till pappa och jag åkte vidare. Hämtade första paket på ICA, Mellösa och sen var det APT på jobbet. 

När det var slut var det bara att åka hem igen, byta blöja på Eddie, hämta Jimmy och åka till mamma för att äta mat, tårta och gratta Benny. Tur att ett av paketen som jag hämtade var hans present som kommit. 51-årspresenten var en superbra pannlampa som han blev väldigt nöjd över. Maten var den godaste jag ätit på länge men tårtan hade ett russin för mycket. ;)


Idag väntar inget särskilt under förmiddagen, lilleman vaknade inte förns 9.30, hästarna hanns med innan dess så dom är chekade för dagen. 16-22 väntar jobb och efter det är det snart en ny dag.


På det har vi 15 dagar kvar till julafton. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Pettersson - 1 januari 2016 15:19

Dom sista dagarna av 2015 har varit helt okej.  Självaste nyårsafton spenderades hemma och 2016 firades in med familjen och några av dom bättre vännerna.  Det var alldeles lagom, och efter 00-slaget firades den 1 Januari in med en liten tur med 7...

Av Linn Pettersson - 27 december 2015 09:43

Dom närmsta juldagarna har varit riktigt fartfyllda och många paket har delats ut.  Uppesittarkvällen blev av hemma hos pappa och många bingolotter kryssades i. En tassimo-maskin blev jag ägare till, som var önskat och väntat. Självaste julafton ...

Av Linn Pettersson - 20 december 2015 23:41

Då var fjärde advent här och julafton närmar sig med stora steg. Dagarna fylls snabbt på med saker som behöver göras och denna dagen med det vackra vädret fick bjuda på en ridtur på min underbara häst, superduktig helt enkelt! Dagarna sen sist har r...

Av Linn Pettersson - 15 december 2015 19:48

Ännu en vecka har gått och nu är det bara 9 dagar kvar till självaste julafton.  Dagarna har ägnats åt lite jobb, stallet och sonen mestadels.   Vid sidan av det har vi varit hos mormor och morfar på Vinön och fått utsökt lasagne, varit på julb...

Av Linn Pettersson - 4 december 2015 23:58

Dagarna går fort fast ändå långsamt.    Inget särskilt har bemärkat dom senaste dagarna, inte mer än ett trevligt sällskap under julfikat på westernklubben i Fiskinge och dagens strömavbrott som hindrat en från att göra mycket.    Strömavbrot...

Presentation


20år
Mamma till Eddie, född 14 Augusti- 2015 och förlovad med världens finaste pojkvän Jimmy. Och sist men inte minst, stolt ägare till den finaste hästen man kan tänka sig, Already Glowing (Allan) ~*~*~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards