linnpettersson

Alla inlägg under januari 2012

Av Linn Pettersson - 27 januari 2012 10:34

Ännu en vecka har gått.. Kan väl gå igenom hela veckan så får man läsa vilken dag/hur mycket man vill :)

Måndag: Skola 9.00-15.30, hem och se efter vad Micke och Jimmy gjorde för skojsigt.. sen vart det bara nån film trorja allt!

Tisdag: Sjuk, alltså hemma från skolan.. Städade lite på övervåningen (röjde undan innan det inte gick att gå förbi alla plankor & grejer)

Onsdag: Skola 8.15-15.30 med karaktär hela dagen, el-lära.. det är ju roligt -.- Kom hem, sen kom Eugene på besök efter det åkte vi ut och lekte en sväng i snön, samtidigt ringde Micke och ville göra något så vi blev beordrade att komma dit och spela kort. Efter en runda chicago (stavningen är inte bäst) så bestämde vi oss för att åka till max och äta, så det bärde av till stan med sladd i varenda rondell (gillas) ;) Hemma och sov vid halv1.

Torsdag: Segt att komma upp på morgonen, skola 8.15-13.45, fick sluta tidigare för att kunna gå på hindersmässan, men dit skulle jag ändå inte förns idag, så blev hämtad av Jimmy när han skulle till systemet så jag slapp åka buss, sen åkte vi hem och åt mat och rev lite i rummet, så nu gäller det att vänta så att vi kan införskaffa isolering, reglar och gips-skivor så vi kan fortsätta och göra klart, så att jag får tapetsera nån gång :). Sen vart det ännu en kväll med sladd, massa kul! :)

Fredag (idag): Skola 8.15-11.30, sen hem och vänta på mamma för att sen gå på hindersmässan med henne (och kanske angelica som det ser ut just nu) :) Sen hem.. och senare ikväll tror jag helt ärligt också att det blir en oden-kväll med sladdning :). Och imorgon-kväll ska vi hämta Mikaela och co på krogen ;)

Nu är det bara en vecka kvar i skolan sen 2 veckor praktik som jag tror kommer gå väldigt fort. och sen är det loooov ^^


Simma lugnt.. eller vad man brukar säga :)

Av Linn Pettersson - 20 januari 2012 10:14

Idag har älskling och jag varit tillsammans i 6 månader, känns underbart! :)

Tänk vad ett halvår kan gå fort ibland. Tack för dom underbara månaderna, hoppas det bli många många många fler älskling! Älskar dej otroligt mycket!

Förra helgen vart det bio i alla fall, efter det åkte vi till Micke en sväng och spelade kort med honom och Erika.. det var kul så nu har vi spelat kort flera gånger i veckan också! :)

Idag blir det nog myskväll med älskling eller något sånt, får väl se, men tror det :) <3

Av Linn Pettersson - 11 januari 2012 17:37

Upp och hoppa kan man säga!.. 

Allt började med att Jimmy ringde sin kollega från min mobil igår.. i morse gick han upp klockan 5.00 för att han skulle åka till Lännäs kyrkan och bli upphämtad där för att sen åka till stockholm och jobba! 

Då klockan 5.00 på morgonen skulle han ringa till Jimmy men ringde SJÄLVKLART till mig! Så jag vaknade och kunde inte somna om.. och skulle jag gå upp då skulle jag vara helt rastlös i 2 timmar och bara glo! Så jag försökte somna om ändå och till SLUT när man väl gör det då ska klockan ringa istället.. varför kan man inte bli så pigg annars också? Ajja, vart en verkstads-dag i skolan i alla fall + en timma matte där i början  av dagen! 

Nu sitter jag hemma och väntar dels på att skitungen ska komma hem och dels på att Daniel ska höra av sig så att vi kan köra traktorn till honom! TILL SLUT!.. 

En dag kvar i skolan då, sen är vi lediga på fredag på grund av sökande efter praktikplats.. fast en sån har jag ju redan så det blir väl mest sovmorgon! Blir & vara hos Otto 2 veckor till, så kan jag vara på lackfirmor sen på alla andra praktiker! Nu måste jag ta tag i någe.. hejssvejs, eller nåt.. 

Av Linn Pettersson - 10 januari 2012 20:07

Jahapp då började skolan igår igen då.. 

Började typ med att få reda på att vi kommer få sluta tidigare på grund av att vi inte fick någon mat eftersom Wadköping inte hade mat denna dag då den matsalen var stängd.. Så vi fick mackor och nyponsoppa och  istället sluta tidigare. 

Åkte hem och vart hämtad av Jimmy-bus :)

Vi åkte hem en sväng.. pantade på ica och åkte sen till Micke för att vi då blivit inbjudna på kaffe! 

Efter kaffe åkte Jimmy och jag hem och tittade på jägarna 2 för att samtidigt vänta på den lovade snön.. som faktiskt kom till slut, det var inte mycket att hurra för men det räckte för att få en rolig sladdsväng till halv3 på natten.. På grund av det försover man sig också, duktig som man är! Vaknde i panik 8.20 av att Jimmy går upp och tar på sig kläderna (visste att det var något som var fel när han gick upp före mig)... Jajja bara att ta på sig kläder och vänta på att nästa buss skulle komma, just snyggt precis dagen efter man har fått reda på att CSN har blivit hårade med reglerna.. förr fick man ju vara borta 20% utaan påverkan på studiebidraget.. men nu kan det räcka med en jävla lektion och man blir av med hela skiten.. SKITBRA! -.-, men man får väl skylla sig lite själv om man är uppe så sent.. Men jag tycker att jag borde vakna av en klockradio på högsta volym i en halv-timma och Jimmy som ligger och knuffar på mig men nej det har jag inte ett ända minne av! 

Idag fick vi också sluta tidigare.. så Jimmy hämtade mig i Odensbacken sen åkte vi till Micke och hjälpte honom städa källaren! Skräpet släpade dom hem hit och tuttade eld på.. pyromaner som dom blivit! MOHAHA! ^^)

Nä nu är det bäst jag går till sängs om jag ska komma upp imorn.. imorn blirre ju ännu tidigare dessutom eftersom Jimmy ska jobba, då måste jag ju med en tidigare buss! 

Simma lugnt! :) 

Av Linn Pettersson - 2 januari 2012 15:59

Ännu en långsam och seg dag då..

Gjort idag? Tvättat lite, glott på några avsnitt family guy och.. fått lite besök av Micke!

Känns egetnligen som att man borde ta tag och göra någonting nu istället för att bara sitta inne och glo dom sista dagarna på lovet.. men man tänker ju bara att man ska och man ska men kommer man ut? Nej! För till slut är det mörkt ute och då känns det inte som att man kan göra så mycket ute. 

Imorgon MÅSTE jag dra iväg traktorn i alla fall! 

Och ikväll får vi väl först och främst se om dom hittar någon koppling till den där jävla skrothögen så kallad VOLVO... 

Om inte så har jag ingen aning om vad vi ska göra :/..

Måste ta & rida nån dag här också!

Nej! Nu ska jag se om det finns nåt vettigt att göra i alla fall! 


Ibland blir inte saker riktigt som man tänkt sig... 

Av Linn Pettersson - 1 januari 2012 15:55

Jahapp.. då var det ännu ett nytt år då..

Dagen innan julafton spenderades hos pappa och Jonna med Ulla, farfar, faster och Peter då vi åt mat, godis och tittade på sån här.. bingo och roliga filmer från år tillbaka och spelade en plump! :)

Självaste julafton vart en sväng till mamma då man vart utsedd till tomte.. hmm inte en så speciellt lyckad tomte men i alla fall. Efter att jag kom ner och hade "kommit tillbaka från farmor" så frågade jag min 2-åriga syster vem som hade vart tomten.. Det man fick tillbaka var en arg mening som sa: Det va DU som va tomten Linn! 

Då har man inte lyckats så bra kanske.. fast å andra sidan så har inte tomtar bomulls-skägg..

Senare gick jag hem och spenderade resten av julafton med älskling! Av min finaste fick jag en blixt till kameran (som var önskat egentligen) så det var jättebra! :) Fick även en superbra pannlampa också som är väldigt bra nu när man ska rida i mörkret, då man knappt hinner gå utanför dörren innan det börjar bli mörkt igen.. 

På måndagen därefter vart det en trång dag på marieberg! (Eller ja, den här dagen bestog väl mest av ikea och jysk typ) men det räckte att trängas där inne innan man tröttnade! På tisdagen kom Mikaela och Tony.. då vart det lite mer julfirande! :) På onsdagen vart det ännu en dag på mariberg dock inte bara med Jimmy utan även Angelica :). 

Torsdagen.. vet faktiskt inte.. inte bästa minnet precis! :)

Fredagen.. även då vart det en sväng på marieberg på grund av att jag för en gångs skull skulle klippa av mina fula toppar! Och det vart väldigt bra, så jag är nöjd! :). Efter det vart det en sväng i skogen på en groda! Sen blev det hårfärgning också! :) 

Lördag.. då var det nyårsafton och inget speciellt hände! Vi åkte med en sväng till pappa och Jonna.. annars var det inget speciellt alls.. Såg lite raketer som vanligt men inget mer.. och så jippi så var det nytt år!

Så nu är det det hemska året 2012.. som alla säger -.-, dock inte jag då jag inte tror på en film.. 

Söndag.. (nu) sitter jag här i soffan och inte gör någonting, funderar på om jag ska göra nånting alls.. då jag redan har gjort slut på de flesta krafter idag genom att städa en hel del.. som behövdes! (Nu låter det som att det hade varit ett bombnerslag här, men så farligt var det faktiskt inte) :). 

Bara en vecka kvar på lovet nu då.. jobbigt med skola igen -.- men vårterminen går ju fort med alla sportlov, påsklov, praktik och så vidare.. så det är väl bara att stå ut.. helt plötsligt säger det bara "svich" så är det ett härligt sommarlov igen! Med massoooor av sol hoppas vi på nu! :D Nä, nu ska vi inte längta för mycket här.. då går det inte sådär fort.. 

Älskar dej underbara Jimmy! 

Presentation


20år
Mamma till Eddie, född 14 Augusti- 2015 och förlovad med världens finaste pojkvän Jimmy. Och sist men inte minst, stolt ägare till den finaste hästen man kan tänka sig, Already Glowing (Allan) ~*~*~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards