linnpettersson

Alla inlägg under maj 2012

Av Linn Pettersson - 28 maj 2012 14:12

Som sagt hoppades vi på en godkänd volvo i fredags efter en efterkontroll och det var ju bra att vi hoppades för det gick ju bra :). 

Senare på fredagen tog jag och älsklingen en liten promenad runt "bondevrak".. det börjar med att det mullrar uppe bland molnen, men modig som jag är lät jag oss gå vidare ;).. kommer ca 1km då ligger det en orm-jävel på vägen! 

Då vart det full fart åt andra hållet, tur att vi hade kommit helvvägs i alla fall.

Väl hemma skulle vi sätta oss på altan och ta det lugnt med ett spel.. det tog nog en kvart eller något sen fick älsklingen min sitta och hålla om mig när det smällde och blixtrade samtidigt... scaaary :(

I lördags vart det sänkning av volvon och tonade rutor och direkt in till stan med Nettan, Pierre och Bea :) Stackars älsklingen fick som vanligt vara chaufför ;). 

Söndagen vart väldigt underbar! Ena sekunden satt vi i soffan.. och i andra sekunden satt vi i bilen på väg till Linköping för att gå på flygvapenmuseet, det var riktigt roligt tyckte jag! :) 

Och kvällen vart film o mys! Alltid lika mysigt och roligt med världens bästa Jimmy! :*


Idag vart det en kort dag i skolan, dom ska ju ändå bara planera mat och skit till övernattningen.. då har jag ingenting där att göra. Så nu är det ledighet i 4 dagar, och 3 dagars väntan på att Jimmsisen ska komma hem igen så att vi kan mysa ännu en helg! :) 

Nu måste jag snart gå ut och måla klart panel till mammas och Bennys nyrenoverade hus och imorgon blir det moppepeden till faster för att åka iväg med en liten virus :D :D 


Älskar finaste Jimmy! :) <3 Pussar

Av Linn Pettersson - 22 maj 2012 20:59

Hejhopp.. som man kan säga ibland.

Sitter här i min ensamhet medans älsklingen jobbar. Han kom ju lyckligtvis hem en sväng igår alldeles för tidigt men fick tyvärr åka lika fort kändes det som :/. 

Menmen han kommer ju på torsdag i alla fall :) 

Jobbig dag med nationellt prov i matematik i flera timmar och sedan sten-plockning... Roligt värre :) jajja, man kan ju hoppas på lite solbränna i alla fall :D . 

Imorgon blir det roligare.. kört in mammas jeep till skolan för att reconda så imorgon har jag att göra :).

På fredag ska 744 in på efterkontroll, får se om mina ny-polerade lysen går igenom den här gången! Vänster reflex var för matt, jobbig tvåa.. visserligen tillsammans med 5 andra tvåor men annars så.. Det var ju bara småfel så det gööör inget :). 

Snart är det ju sommarlov också :D ledig tisdag, onsdag, torsdag och eventuellt fredag nästa vecka.. och efter det är det bara måndag veckan därpå kvar sen slutar vi på tisdag-kvällen där :D. Känns jääävligt skönt det här! :)

Nä nu har jag inte tid med det här.. måste titta på beverly hills, gå lite och sedan gå till sängs :) 

Jimmy Karlsson, jag älskar dig! Puss :)

Av Linn Pettersson - 15 maj 2012 20:15

Nu var det så länge sen så det ända som kommer komma ut ur mitt huvud och in i datorn som text nu är dom senaste dagarna! Och kanske om vi blickar några dagar framåt också! 

Helgen bestod av massor med skoj. Fredag: Åkte till sohlberg med Jimmy, Nettan och Pierre på live-band eller vad det nu va.. Lördag: Mys+mat+film-kväll med Bea, Jimmy, Nettan och Pierre, trevligt värre tycker jag allt! :)

Idag var det en "härlig" städ-dag i skolan så vi fick glo efter skräp och städa o gnugga o gno på varenda liten jävla smutsfläck.. jajja, man fick ju glass i alla fall.. Det värsta va väl att man skulle bli förbannat jävla blöt på köpet eftersom treorna som är rädda för att bli vuxna var tvungna att införskaffa sig vattenpistoler och åka runt på vaktmästarens bil och skvätta ner folk! Jajja, hämnden var ju ljuv i alla fall.. och enkel för den delen! Det var ju bara att be snälla rara vaktmästare Leif ta den uppfyllda vattenflaskan och ge tillbaka! 

Som tack fick farbror Leffe en kram ;).

Och så var det snart långhelg då.. Lediga torsdag, fredag och därefter var det lördag.. då är det såkallad släkt-kalas för att fira Jimmy och hans syster Linda. 

Grattis till Linda som fyllde 24 den 5:e och grattis till älsklingen som fyller 26 på söndag den 20:e! :)

Får ju inte glömma att älsklingen o jag även har 10 månader då också :D.

På lördag är det även hästkraftens dag i Brevens och på kvällen är det träff i Katrineholm, får la se om vi har nån bil som är så pass värd att få åka dit! Skulle ju vara kul i alla fall! :) 

Får ju inte heller glömma den berömda oden-marknaden som är på fredag, dit måste man ju o titta en sväng ;)

Nä nu ska jag titta klart på mina avsnitt av beverly hills, vänta på att älskling ska ringa igen och sen sova lite. 

Det är illa.... måste snart beställa 6:e säsongen av beverly hills! Eller så ger jag tillbaka Jonnas fem säsonger och köper en egen full box för 1000 spänn :o

Tragiskt nog att man faktiskt måste! ;)

Presentation


20år
Mamma till Eddie, född 14 Augusti- 2015 och förlovad med världens finaste pojkvän Jimmy. Och sist men inte minst, stolt ägare till den finaste hästen man kan tänka sig, Already Glowing (Allan) ~*~*~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards